Conferință Națională de Psihodramă
Coordonatori
Angelescu, Simina
Simina Angelescu – psiholog clinician și psihoterapeut de adulți și copii, cu experiență de 20 ani de practică, având formări în psihoterapie experiențială, psihodramă clasică, dramaterapie și psihanaliza, cu specializari în maternologie clinică, psihologie pre- si perinatală și sănătate psihică maternă.
Bocancea, Ioana Anca
Anca se descrie ca fiind:
– psiholog cu o experiență în lucrul cu copii, adolescenți și adulți de peste 18 ani, dobândită în cadrul mai multor ONG-uri și asociații, de-a lungul timpului.
– psihoterapeut acreditat de Colegiul Psihologilor, format în cadrul Asociației Române de Psihodramă Clasică cu o experiență bogată atât în conducerea grupurilor de dezvoltare personală pentru adulți, cât și terapie în practica privată lucrând cu adolescenți și adulți.
– trainer atestat, cu numeroase training-uri ținute în ultimii zece ani pe teme legate de psihologia copilului pentru comunități de psihologi, profesori, doctori atât în București, cât și în țară.
– educator parental format în „Cercul Siguranței”, curs ce vine în sprijinul părinților de a-i ajuta să înțeleagă și acopere nevoile copiilor în așa fel încât aceștia să dobândească un atașament sigur în relație cu părinții lor.
– psihoterapeut format în psihodrama pentru copii în cadrul „Interplay International Institute” din Sofia, în ultimii 4 ani a organizat și susținut grupuri de terapie pentru copii, prin metoda psihodramei pentru copii și adolescenți.
Damian, Daniela
Daniela este psihoterapeut specialist autonom și formator. Formare și acreditare în psihoterapie de familie, analiză tranzacțională, psihosexologie, hipnoză ericksoniana, psihodramă și specializări psihogenealogie și mediere de familie. Studii finalizate în România și Italia. Experiență de lucru în domeniul psihoterapiei individuale și de grup de peste 15 de ani. Organizează și susține cursuri, ateliere de dezvoltare personală și de formare profesională în psihoterapie. Conduce grupuri despre singurătate din 2016.
A creat primul program cuprinzător de formare pentru profesioniști în psihoterapia singurătății și psihoterapie de familie inter și transgenerațională. Fondator Institutul de Psihoterapie și Psihogenealogie Transgenerațională. Membru fondator Centrul Internațional de Psihogenealogie.
Chaniotis, Georgios T.
Psiholog Clinician, specializat în Psihodramă-Sociodramă și Analiză de Grup (Grupuri Mici și Mari). S-a format la Paris în Analiză reichiană la „École Reichienne de Paris”, în Mascoterapie la „Institut de Mascotherapie”, în Psihodramă la „CEFFRAP” și „ΨΥΚΑΠ”. A participat la seminariile «Vidéo et Group» la Paris- St.Cloud. S-a specializat în Analiza de grup la „Societatea Elenă de Analiză și Psihoterapie de Grup” (HAGAP).
Lucrează ca psiholog-analist de grup psihodramatist din 1993. Este psiholog la Serviciul Social al Municipiului Agios Dimitrios din 1996, unde a fost membru fondator. A organizat Centrul de Prevenire „Helios” al Municipiilor Ag.Dimitriou-N.Smyrni- OKANA. A fost terapeut în Comunitatea Terapeutică „Salamina” a Spitalului Naval din Șantierul Naval și din 2015 în Comunitatea Terapeutică „Kypseli” din HAGAP-EOAK, din N.Psychiko.
Din mai 2019 până în mai 2024 a fost președinte al Comitetului de training al FEPTO (Federația organizațiilor europene de formare în psihodramă) și vicepreședinte FEPTO (2021-2024).
A participat la numeroase Conferințe Internaționale în calitate de Psihodramatist și Analist de Grup și reprezintă HAGAP-EOAK în FEPTO.
Dragomir, Catrinel
Licențiată în filologie și psihologie, Catrinel este în prezent psihoterapeut acreditat de Colegiul Psihologilor din România și își desfășoară activitatea într-un cabinet privat, lucrând atât cu clienți individuali, cât și cu grupuri. Este formată în Psihodramă clasică (formare oferită de ARPsiC) și Analiză existențială și logoterapie (formare oferită de SAEL). A absolvit cursul de formare „Desen oniric și psihodramă” (ARPsiC și Școala de Psihodramă Milano, formator Lucia Moretto), cursul de coaching la Școala 12Coach, precum și cursul „Generative Coaching and Trance: A model for Sustainable Creativity” (The International Association for Generative Change, Robert Dilts). De asemenea, a urmat cursul „Pain of Lost Self: Terapia clientului isteric în Analiza existențială” (formator Alfried Laengle), cursurile EFT (nivelurile 1 și 2) (Oana Sorescu) și alte cursuri oferite de SAEL: „Terapia de cuplu din perspectivă analitic-existențială” și „Terapia copilului și adolescentului din perspectivă analitic-existențială.”
Dragoteanu, Maria Daniela
Dana este psiholog psihoterapeut, formator si supervizor, un pionier al psihoterapiei și psihodramei în România. A fost Președinte al Federației Române de Psihoterapie, membru fondator și vicepreședinte al Asociației Române de Psihodramă Clasică. În prezent este directorul Comisiei profesionale a Asociației Române de Psihodramă Clasică.
Ene, Adriana
Adriana, cu o a doua licență universitară în psihologie și una în psihoterapie prin psihodramă, este, de asemenea, și jurnalist, povestitor, trainer și formator de peste 20 de ani.
De mai bine de 12 ani este nu doar realizatoarea unui foarte îndrăgit program radiofonic pentru copii, dar și a unei emisiuni de televiziune în care spune povești pentru copii și adulți, bucurându-se de șansa de a putea fi mesagerul celor mai profunde valori pe care le conțin basmele și poveștile din întreaga lume.
Este absolventă a Școlii Internaționale de Storytelling, din cadrul Emerson College, East Sussex – Marea Britanie și semnează articole despre rolul esențial al poveștilor în dezvoltarea umană, coordonând, prin intermediul Asociației Gradusart al cărei președinte este, proiecte culturale, educaționale și sociale dedicate copiilor, tinerilor și adulților din România și de peste hotare.
Susține workshop-uri de dezvoltare pesonală și terapie, utilizând în sesiunile sale povestea ca instrument de introspecție și de conectare cu aproape toată gama de tehnici și metode terapeutice existente în psihodramă.
Gasseau, Maurizzio Ph.D
Profesor asociat de Psihologie Dinamică la Universitatea din Aosta. Fost președinte al Secțiunii de Psihodramă a Asociației Internaționale de Psihoterapie de Grup și Procese de Grup IAGP, analist jungian, membru de onoare al ARPA, membru al Asociației Internaționale de Psihologie Analitică IAAP, psihoterapeut și psihodramatist certificat în Italia și lider al grupurilor de formare din întreaga lume . Principalele sale interese sunt cercetările privind interpretarea viselor în analiza individuală, în psihodramă și psihoterapie de grup, matricea socială a viselor și lucrările pe teme transgeneraționale. A dezvoltat metoda și teoria psihodramei jungiane în 1980 și Psychodramatic Social Dreaming în 2004. Director de formare la Școala de Specializare în Psihoterapie IPAP – Institutul de Psihologie Analitică și Psihodramă. Membru al Consiliului de Administrație al IAGP din 2003 până în 2012 și din 2015 până în prezent, copreședinte al Comitetului de Formare IAGP.
Copreședinte al Grupului de lucru FEPTO pentru consolidarea păcii și transformarea conflictelor, pentru a împărtăși experiența în munca interculturală, lucrul cu refugiații, folosind instrumente moreniene. A condus grupuri de instruire în persoană în 46 de țări. Autor a peste nouăzeci de publicații despre psihoterapie și cercetare de grup, inclusiv The Jungian Psychodrama în colaborare cu Giulio Gasca și Visul. De la psihologia analitică la psihodrama jungiană, în colaborare cu Riccardo Bernardini.
A primit Premiul de excelență al Federației Europene al Organizațiilor de Formare în Psihodramă în 2017 și a fost premiat de Asociația Internațională de Psihoterapie de Grup și Procese de Grup IAGP în 2022.
Gruia, Irina
Irina este mama a doi copii și “mama psihodramatică” a multor studenți și absolvenți ai școlii de psihodramă. Întâlnirea cu primul său grup de terapie a fost în 2006 si de atunci, mai bine de 16 ani a moderat mii de ore de terapie de grup și individuală. Irina se autoprovoacă cu tot ce este nou și interesant, care îi “provoacă schemele” și pe care ulterior îl poate oferi mai departe oamenilor cu care lucrează. A descoperit astfel Therapeutic Spiral Model (TSM), un instrument de lucru profund, dar foarte logic și ușor de învățat, care ne dă posibilitatea, ca terapeuți, sa nu retraumatizăm clientul pe care îl însoțim în relația terapeutică. TSM își are originea în America, iar România este a 43-a țară în care se dezvoltă începând din anul 2022.
Hockl, Cristina Magdalena
Cristina este licențiată în Asistență Socială la Universitatea de Vest din Timișoara, Psychologischer Berater cu specializare în terapie de doliu la Școala Holistică Isolde Richter din Germania și în Psihogenealogie și Terapie Transgenerațională, nivelul avansat, la Anne Ancelin Schützenberger International School of Transgenerational Therapy, formatori Manuela Maciel și Leandra Perotta. Este practician acreditat al Tele`Drama (level I) și al cursului de formare International Psychodrama, Sociometry and Group Psychotherapy Training Group, formator Daniela Simmons, precum și în formare la Somatic Experiencing. Cristina este cetățean german de origine română, care a locuit în România, Germania, U.S.A și China, a obținut astfel cunoștințe privind diversitatea culturală și vorbește fluent limba germană, maghiară și engleză. Conduce sesiuni de consiliere cu adolescenți și adulți și coordonează workshopuri de psihogenealogie.
Ionescu, Angela
Angela este psihoterapeut principal autonom. Doctor în psihologie, formator – supervizor în cadrul ARPsiC. Formare și acreditare în psihodramă, psihoterapie experiențială și analiză reichiană. Experiență didactică și de lucru în domeniul psihoterapiei individuale și de grup de peste 20 de ani. Organizare și susținere de cursuri, work-shop-uri de dezvoltare personală, didactice sau de formare profesională în diferite contexte. Articole și lucrări publicate în domeniul psihoterapiei. A susținut în calitate de lector cursurile de psihodramă la masterul de Performing Art-therapy, organizat de UNATC „Ion Luca Caragiale” în Cinematografică în colaborare cu FPSE din cadrul Universității București și ARPsiC și cursuri de Psihoterapie, Psihologia educației și Psihologie socială la Facultatea de Psihologie-Sociologie din cadrul Universității Spiru-Haret.
Jovanovska Stojanovska, Mirjana Ph.D
Președinte al FEPTO.
Doctor în psihologia dezvoltării și psihopedagogie, la Universitatea de Sud- Vest „Neofit Rilski” Blagoevgrad, Bulgaria.
Master în Psihologie Clinică la Universitatea Internațională Slavă”, Sv. Nikole, Republica Macedonia de Nord. Mirjana a început să studieze psihologia la Moscova, Rusia și și-a terminat studiile la Skopje, la UKIM, Republica Macedonia de Nord.
Este profesor asistent la Facultatea de Psihologie a Universității MIT din Skopje, unde predă psihodramă la Masterul în Psihologie Clinică.
Formarea în psihodramă a Mirjanei a fost finalizată în 2004 la Institutul pentru Psihodramă Jacob Moreno din Skopje. Mirjana este autoarea unui număr de lucrări publicate în reviste internaționale, în domeniile psihologiei, psihoterapiei, psihodramei și gestaltterapiei.
Începând cu 2016, este președinte al Camerei Psihologilor din Republica Macedonia de Nord. Din acest rol, a inițiat numeroase proiecte naționale și internaționale pentru a elimina stigmatizarea față de sănătatea mintală.
Este fondatoare, formator principal și supervizor al școlii de psihodramă AMIGDALA (2006). În plus, este fondatoare a cabinetului pentru psihoterapie, consiliere și psihodiagnostic – „Aici și acum” (2004), unde are și cabinetul privat.
Mărghidan, Daniela Ph.D
Cu o formare în psihodramă clasică moreniană începută în 1996, o formare de bază în somatoterapie și un focus permanent pe resurse, creativitate și relații, cu o cercetare de doctorat în domeniul terapiei de cuplu, în care am dezvoltat și operaționalizat conceptul de creativitate relațională, am adăugat mai recent și EMDR ca modalitate de lucru în situațiile care necesită intervenții complexe.
Lucrez ca psihoterapeut din 1997, fiind implicată individual sau ca parte a unor echipe în proiecte legate de relațiile de cuplu, persoane vulnerabile, relații și dinamici organizaționale. O altă zonă de preocupări și implicare este reprezentată de starea de bine și psihoeducație comunitară, de mobilizarea cât mai multor resurse pentru abordarea micilor situații de dezechilibru sau impas cotidian, în ideea prevenirii unor tensiuni care escaladează sau a unor dezechilibre mai mari, mai complexe.
Nicolae, Anca
Psihoterapeut principal autonom. Formator în cadrul ARPsiC.
Experiență didactică și de lucru în domeniul psihoterapiei individuale și de grup de peste 20 de ani.
Formare și acreditare în Psihodramă Clasică, ART-terapie Phronetik, Psihoterapia și psihanaliza copilului și adolescentului.
A fost co-editor al Revistei Române de Psihodramă.
Lucrează cu adolescenți și adulți în cadrul Cabinetului Individual de Psihologie din București.
Pecican, Monica Maria
Monica este psiholog clinician specialist autonom. Psihoterapeut psihodramă clasică specialist autonom. Formator în specialitatea psihoterapie-psihodramă clasică. Supervizor în specialitatea psihoterapie-psihodramă clasică. Membru în Asociația română de psihodramă clasică.
Petcu, Elena Iulia
Iulia este psiholog și psihoterapeut specialist, cu formare în Psihoterapie – Psihodramă Clasică. A absolvit cursul de formare „Desen oniric și psihodramă”, furnizat de Asociația Română de Psihodramă Clasică și Școala de Psihodramă Milano, formator Lucia Moretto. Este practician acreditat în Psihogenealogie și Terapie Transgenerațională, nivelul avansat, la Anne Ancelin Schützenberger International School of Transgenerational Therapy, formatori Manuela Maciel și Leandra Perotta și practician al jocului terapeutic Rădăcini Puternice®, instrumentul metodei Generation-Code® pentru diagnostic și terapie familială transgenerațională. Își desfășoară activitatea în practică privată și coordonează ateliere de psihodramă pe tematica visului nocturn și a psihogenealogiei.
Poplăcenel, Monica Mihaela
Monica este psiholog clinician acreditat de Colegiul Psihologilor din România și psihoterapeut format în Psihodrama Clasică Moreniană în cadrul ARPsiC, având și studii în Psihodrama pentru copii și adolescenți în cadrul Interplay International Institute for Humanistic Psychotherapy with Children. Experiența ei într-un mediu internațional este completată de cursuri de formare în psihoterapie integrativă pentru copii și adolescenți, în cadrul Institutului European de Studii pentru Terapia Copiilor și Adolescenților. Monica a organizat programe de dezvoltare personală și terapeutice prin psihodramă pentru copii și adolescenți, atât în cabinetul propriu, cât și în mediul educațional și instituțional. Parcursul profesional a fost susținut de un proces continuu de formare prin intermediul a numeroase cursuri naționale și internaționale în domeniul dezvoltării și psihologiei copiilor.
Monica este și formator atestat ANC, organizând sesiuni de training prin psihodramă.
Rusea, Teodora
Teodora Rusea este Psiholog clinician și Psihoterapeut prin metoda Psihodramei, cu experiență în lucrul cu patologie psihiatrică infantilă și impactul diagnosticelor cronice asupra vieții interioare. De-a lungul anilor, am învățat să privesc suferința ca un far puternic ce strălucește în întunericul oceanului, dând direcția spre echilibru și acceptare interioară. Folosesc Psihodrama pentru a concretiza lumina farului și întunericul oceanului, pentru a surprinde nuanțele dintre cele două și de a direcționa OMUL, pentru ca această călătorie să fie una sigură, spre cunoașterea și integrarea tuturor părților din sine.
Sion, Grațiela Ph.D
Grațiela Sion este formator și supervizor delegat al Societății de Psihodramă „JL Moreno” din Cluj, psihoterapeut specialist, formator și supervizor Psychodrama Association for Europe e.V, Berlin.
De asemenea, este membru fondator și vicepreședinte al Societății Române de Victimologie, are preocupări de cercetare în domeniul psihotraumatologiei, violenței de gen și face parte din MiStory International Lab, Universitatea din Michigan.
Grațiela Sion este conferențiar universitar la Universitatea „Spiru Haret”. Timp de 20 de ani, a funcționat în mediul academic și a predat cursuri de Psihologia Dezvoltării, Psihologie Educațională, Consiliere Școlară, Psihopedagogia Adolescentului, Tânărului și Adultului și este coordonatoarea disciplinei „Introducere în Psihodramă” în cadrul Masteratului de Psihologie Clinică și Intervenție Psihologică. Autoare de cărți, articole și cursuri universitare, ultima apariție editorială ca autor unic este „Psihologia adolescenței și a tineretului – Dezvoltare, educație și intervenție”, la editura Presa Universitară Clujeană: Cluj (2018).
Simion, Tatiana
Tatiana, psiholog clinician și psihoterapeut format în psihodramă, în consiliere psihanalitică și psihogenealogie, cu master în Psihoterapii de Familie și Metode de Intervenție, cu multiple formări și cursuri acreditate în domeniul comportamentelor adictive și al prevenirii consumului de droguri, având o experiență vastă în acompanierea persoanelor consumătoare de droguri. „Subiectul adicțiilor a venit cumva natural, chiar cu primul client din cabinet. În timp mi-am dat seama că aceasta a luat o amploare nu doar în practica mea terapeutică, ci în întreaga noastră societate, afectându-ne nu doar relațiile cu ceilalți, ci mai ales relația cu propriul nostru sine. Indiferent de poziția pe care o adoptam la nivel personal, este important să știm cum să-i acompaniem pe cei care deja consumă”.
Schmidt, Cristina
Cristina este profesor asociat la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, psihoterapeut, fondator al ICP (International Center for Psychogenealogy), Co-chair Comitetul international al ASGPP (American Society for Group Psychotherapy and Psychodrama). Premiul ZERKA MORENO 2024 din partea ASGPP. Numeroase prezentări și workshopuri în cadrul congreselor și conferint- elor IAGP, ASGPP, Asociația de Psihologie din Indonezia. Workshopuri, cursuri și reatreaturi în România, Italia, Indonezia, Egipt, Iordania, Turcia. Practica privată, ONG. Workshopuri, grupuri de psihoterapie transgeneration- ală, precum și de dezvoltare personală: Anger Management, Body Talks (abordarea psihosomatică), Emotional Intelligence, Life script, Calatoria Eroului (psihoterapie transgeneratională).
Ștefănescu, Irina
Irina este un partener de creștere curios și pasionat pentru oamenii din organizații cu peste 28 de ani de experiență și de învățare în domeniu, după ce a fost timp de 5 ani organizator profesionist de conferințe, congrese și expoziții specializate internaționale.
Absolventă de chimie, ea a adăugat acreditări ca trainer, coach, psihodramatist și sociodramatist.
Fondator al FLUX Training and Consultancy (2004) prin care oferă experiențe de creștere echipelor și membrilor acestora din organizații prin coaching, facilitare și training, la care se adaugă și proiecte de centre pentru evaluarea de compentențe. Lucrează cu companii din sănătate, servicii financiare, industrie, comunicații, servicii, IT și educație.
Membru activ în asociații naționale ARPsiC și internaționale BPA, iSCAN, PAfE; contributor activ în FEPTO. Îndrăgostită de soț, fiu, părinți, familia extinsă, prietenii, colegii și clienții săi, Irina locuiește în București, se simte acasă oriunde în România și se bucură de viață în fiecare zi.